Flaş Haber

Üniversite Makalesi Nasıl Yazılır

 

 Üniversiteye kabul uzmanları, bir konu seçmenin yanı sıra makaleyi yazma ve düzenleme konusunda ipuçları sunar.

 

Öğrenciler, başvurmak istedikleri üniversitelerin kelime sınırları ve makale konuları gibi makale gereksinimlerini incelemek için çevrimiçi olabilirler. Birçok öğrenci, 1.000'den fazla okul tarafından kabul edilen bir başvuru platformu olan Common App ile başlayabilir.

Üniversiteye başvuranlar için makale, yazma becerilerini sergileyecekleri ve benzersiz seslerinin parlamasına izin verecek yerdir.

Kaliforniya'daki Pomona College'ın başkan yardımcısı ve kabul müdürü Adam Sapp, "Makaleler kısmen önemli çünkü bu, öğrencinin doğrudan kabul bürosuyla doğrudan konuşma şansıdır" diyor .

Aday üniversite öğrencileri, bazen kişisel beyan olarak da adlandırılan makalelerinin iyi bir izlenim bırakmasını ve kabul edilme şanslarını artırmasını isterler, ancak bunu gerçekleştirmek için yalnızca birkaç yüz kelimeye sahiptirler.

Bu çok fazla baskı gibi gelebilir.

New York'taki Hamilton College'ın kabul dekan yardımcısı Niki Barron, "Bunun öğrencilerin bazen başvuru sürecinin en çok zorlandıkları kısmı olduğunu düşünüyorum" diyor, " çünkü boş bir kağıt parçasına bakıyorlar ve hiçbir şey yapmıyorlar." Nereden başlayacağımı bilmiyorum."

Son yıllarda birçok üniversitenin sınavları isteğe bağlı hale getirmesi nedeniyle bu baskı daha da artabilir ; bu, ACT ve SAT puanlarının sunulması durumunda dikkate alınacağı ancak zorunlu olmadığı anlamına gelir. Diğer okullar sınavları körleştirdiler ve bu tür puanları hiç dikkate almıyorlar. Test puanlarının yokluğunda, bazı kabul uzmanları başvurunun makale gibi diğer bölümlerine daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini öne sürdü.

Ancak her başvuru sahibi benzersiz olduğu gibi, üniversiteye kabul politikaları ve öncelikleri de benzersizdir.

Barron bir e-postada şöyle yazdı: "Testlerin isteğe bağlı olması, seçme sürecimizde makaleleri kullanma şeklimizi değiştirmedi ve makalenin standart test puanlarının yerine geçtiğini söyleyemem." "Bir öğrencinin sınıf deneyimimize yönelik akademik hazırlığı, başvuru inceleme sürecimizde her zaman ön planda ve merkezdedir."

29 Haziran 2023'te Yüksek Mahkeme, başvuranın ırkını dikkate alan üniversiteye kabul politikalarına karşı karar verdi . Ancak karar, öğrencilerin ırklarının kendilerini nasıl etkilediğine dair makaleler yazmalarını yasaklamıyor; uzmanlar bunun, öğrencilerin başvurularının bu kısmına yaklaşımlarını önemli ölçüde etkileyebileceğini söylüyor.

Uzmanlar tarafından sunulan makale yazma ipuçları, kısa ve öz, tutarlı, cana yakın, benzersiz, dürüst ve doğru olmanın önemini vurgulamaktadır. Başvuru sahibi ayrıca entelektüel gücünü göstermeli ve canlı ayrıntılar veya anekdotlar içermelidir.

Beyin fırtınası makalesi konularından son taslağı düzenlemeye kadar, öğrencilerin güçlü bir üniversite başvuru makalesi hazırlamak için bilmeleri gerekenler burada.

  1. Üniversite Denemesine Başlarken
  2. Bir Üniversite Makalesi Ne Kadar Uzun Olmalı?
  3. Üniversite Makale Konusu Nasıl Seçilir
  4. Üniversite Denemesini Yazmak
  5. Olumlu Eylem Kararı Üniversite Denemelerini Nasıl Değiştirebilir?
  6. Üniversite Denemesini Düzenleme ve Gönderme

Uzmanlar, öğrencilerin makaleleri üzerinde çalışmaya başlamaları için iyi bir zamanın, ödevlerin ve ders dışı etkinliklerin zaman ve zihinsel enerji harcamadığı son sınıftan önceki yaz ayları olduğunu söylüyor.

Erken başlamak aynı zamanda öğrencilere üniversite başvuru son tarihlerinden önce bir makalenin birden fazla taslağı üzerinde çalışmak için bolca zaman verecektir ; erken karar veya erken eylem için başvuran öğrenciler için bu tarih Kasım gibi erken bir tarih olabilir .

Öğrenciler, başvurmak istedikleri üniversitelerin kelime sınırları ve makale konuları gibi makale gereksinimlerini incelemek için çevrimiçi olabilirler. Birçok öğrenci , 1.000'den fazla okul tarafından kabul edilen bir başvuru platformu olan Common App ile başlayabilir . Öğrenciler bu başvuruyu birden fazla okula gönderebilirler.

Diğer bir seçenek ise 130'dan fazla okulun kabul ettiği bir başvuru platformu olan Koalisyon Başvurusu'dur. Bu başvuru yoluyla başvuran öğrenciler, dolduracakları ve başvurularına dahil edecekleri altı makale isteminden birini seçerler.


Ana makaleye ek olarak, bazı kolejler başvuru sahiplerinden bir veya daha fazla ek yazı örneği sunmalarını ister. Ana makaleden daha kısa olma eğiliminde olan bu ek makalelerde öğrencilerden sıklıkla neden belirli bir okul veya akademik alanla ilgilendiklerini açıklamaları istenir .

Öğrenciler, başvurdukları okulların ek makale istemesi durumunda, yazma sürecine daha fazla zaman ayırmalıdır.

Sapp, "Çoğu seçici kolej birden fazla yazı isteyecektir. Tüm zamanınızı uzun bir makale üzerinde çalışarak harcamayın ve ardından enerjinizi başvurunun diğer bölümlerine ayırmayı unutmayın" diyor Sapp.

Common App, ana makalesi için "kesin bir kelime sınırı olmadığını" belirtse de, yaklaşık 650 kelimelik bir sınır öneriyor. Koalisyon Başvurusu web sitesi, makalelerinin 500 ila 650 kelime arasında olması gerektiğini söylüyor.

Common App web sitesi, "Kural olarak 650 kelimeden sonra okumayı bırakmasak da, aşırı uzun bir makalenin dikkatimizi umduğunuz kadar uzun süre tutacağının sözünü veremeyiz" diyor.

Tipik olarak 250 kelime civarında olan, kuruma özel tamamlayıcı makaleler için kelime sayısı çok daha kısadır.

Makale yazma sürecindeki ilk ve bazen en göz korkutucu adım, ne hakkında yazılacağını bulmaktır.

Bir üniversite başvurusunda genellikle seçebileceğiniz birkaç makale istemi vardır. Barron, bunların öğrencilere geniş bir yelpazedeki konular hakkında yazma özgürlüğü veren geniş, açık uçlu sorular olma eğiliminde olduğunu söylüyor.

Massachusetts merkezli bir danışmanlık şirketi olan Top Tier Admissions'ın kurucu ortağı Mimi Doe, makalenin tam bir otobiyografi olmadığını belirtiyor. "Tüm hayatınızı tek bir makaleye sığdırmayı düşünmek çok zor" diyor.

Bunun yerine uzmanlar, öğrencilerin odak noktalarını daraltıp nasıl düşündükleri, neye değer verdikleri veya güçlü yanlarının neler olduğu gibi kişisel bir şeyi ortaya çıkaran belirli bir deneyim, hobi veya tuhaflık hakkında yazmaları gerektiğini söylüyor. Öğrenciler ayrıca geçmişlerinin bir yönünü gösteren bir şey hakkında da yazabilirler. Uzmanlar, bunların genellikle kabul memurlarının dikkatini çeken makale türleri olduğunu söylüyor. Ortak bir konuyla ilgili bir makale bile doğru yapıldığında ilgi çekici olabilir.

Öğrencilerin makalelerinde büyük bir başarıyı tartışmalarına gerek yoktur; bu yaygın bir yanılgıdır. US News'e konuşan kabul memurları, sinek balıkçılığı, bir öğrencinin okula gidiş-dönüş yolculuğu ve bir ailenin yemek masası gibi daha sıradan konulara odaklanan unutulmaz makalelerden alıntı yaptı.

Uzmanlar, en önemli şeyin üniversite makalesinin düşünceli olması ve öğrencinin bir kişi olarak kim olduğuna dair fikir veren bir hikaye anlatması olduğunu söylüyor.

Kabul danışmanlığı şirketi H&C Education'ın CEO'su ve kurucusu Pierre Huguet, bir e-postada "Üniversite makalesini, diğer başvuru materyallerinizin ötesinde kim olduğunuzu gösteren anlamlı bir bakış açısı olarak düşünün" diye yazdı. "Mesajınızı okuduktan sonra okuyucu sizi tam olarak tanımayacaktır; en azından tamamen tanımayacaktır. Amacınız okuyucunun merakını uyandırmak ve sizi tanımaya istekli olmalarını sağlamaktır."

Connecticut merkezli üniversiteye kabul danışmanlık şirketleri Winning Applications and AdmissionsCheckup'ın kurucusu Stephanie Klein Wassink, eğer öğrenciler potansiyel konular hakkında beyin fırtınası yapmakta sorun yaşıyorlarsa arkadaşlarından veya aile üyelerinden yardım isteyebileceklerini söylüyor. Klein Wassink, öğrencilerin akranlarına veya aile üyelerine "İyi yaptığımı düşündüğünüz şeyler neler?" gibi sorular sorabileceklerini söylüyor. Veya "Tuhaflıklarım neler?"

Uzmanlar, makalenin üniversiteye kabul görevlilerine henüz bilmedikleri bir şeyi anlatması gerektiğini söylüyor.

Bazı uzmanlar, öğrencilerini asıl yazmaya geçmeden önce makalelerinin ana hatlarını çizmeye teşvik eder, ancak elbette herkesin yazma süreci farklıdır.

Bir makalenin ilk taslağının mükemmel olması gerekmez. Doe, "Sadece beyin dökümü yapın" diyor. "Kendinizi düzenlemeyin, sadece hepsini sayfada yayınlayın."


Doe, eğer öğrenciler başlamakta zorlanıyorlarsa açılış cümlelerine odaklanmaları gerektiğini söylüyor. Bir makalenin açılış cümlesinin veya kancasının okuyucunun dikkatini çekmesi gerektiğini söylüyor.

Doe, birlikte çalıştığı bir öğrencinin makalesinden güçlü bir örnek verdi:


"Bu çocuk hakkında bilgi edinmek istiyorum" diyor. "İlgilenirim."

Huguet, iyi bir üniversite makalesinin anahtarının yaratıcı olmak ile aşırıya kaçmamak arasında bir denge kurmak olduğunu söylüyor. Öğrencilere konuyu basit tutmalarını tavsiye ediyor.

Huguet, "Üniversite makalesi bir kurgu yazma yarışması değil" diyor. "Kabul komiteleri sizi Büyük Amerikan Romanı'nın bir sonraki yazarı olma potansiyelinize göre değerlendirmiyor."

Öğrencilerin güvendikleri biriyle anlamlı konuları tartışırken kullandıkları ses tonuyla yazmaları gerektiğini ekliyor. Huguet, abartıdan kaçınmanın da akıllıca olacağını, zira bu durum okuyucunun güvenini ve konu dışı zarf ve sıfatları kaybedebileceğini söylüyor.

"Küçük düşünmek, doğru yapıldığında, hayatınızda ona benzersiz şekillerde anlam veren küçük şeylere yakından dikkat etmek anlamına gelir" diyor. "Bu, bir yandan dünya barışı için bir plan yapmanıza gerek olmadığı anlamına geliyor, ama aynı zamanda hayatınızda yalnızca size ait olan ayrıntıları tespit edecek kadar küçük düşünmek anlamına da geliyor."

Yüksek Mahkeme'nin olumlu ayrımcılıkla ilgili kararı, bazı öğrencilerin makalelerine nasıl yaklaşacakları konusunda belirsizlik hissetmesine neden oldu. Bir kabul danışmanlığı şirketi olan Command Education'ın CEO'su ve kurucusu Christopher Rim, bazılarının ırksal tanımlayıcıları dahil edip etmeme konusunda kararsız olduğunu, diğerlerinin ise hariç tutma konusunda baskı hissettiğini söylüyor.

Rim bir e-postada şöyle yazdı: "Örneğin, bazı Asyalı öğrencilerimiz makalelerinde kültürlerine veya ırklarına atıfta bulunmanın onları olumsuz etkileyeceğinden (hatta eskisinden daha fazla) endişe duyuyorlar." Birlikte çalıştığı birçok öğrencinin karar gelmeden önce makalelerini yazmaya başladığını belirtti. "Diğer öğrencilerimizden bazıları ırklarını açıklama veya ayrımcılık veya mücadele hikayelerini paylaşma konusunda baskı hissettiler çünkü bu hikayelerin kabul memurları tarafından daha iyi karşılanmasını bekliyorlar."

Rim, tedirginliğin bir kısmının mahkemeden gelen çelişkili bir mesajdan kaynaklandığını söylüyor. Çoğunluk görüşüne göre, Baş Yargıç John Roberts Jr., kararın "üniversitelerin, başvuranın ırkçılığın, ayrımcılık, ilham veya başka bir yolla hayatını nasıl etkilediğine ilişkin tartışmasını dikkate almasını yasaklamak" şeklinde yorumlanmaması gerektiğini söyledi. Ancak üniversitelerin ırkı ancak başvuru sahibinin bireysel deneyimlerine veya ayrımcılığa karşı cesaret göstermek gibi niteliklerine bağlı olması durumunda dikkate alabileceğini de sözlerine ekledi.

Roberts, kişisel makalelerin, üniversitelerin öğrencilere ırkları hakkında soru sormasının bir yolu olarak, onları bu temelde kabul etmenin bir yolu olarak hizmet etmemesi gerektiğini ekledi.

Rim, makalelerini yazarken bu çizgide ilerlerken ebeveynlerden ve öğrencilerden çok fazla kafa karışıklığı olmasını beklediğini söylüyor. Rehberliğinin her öğrencinin özel durumuna bağlı olarak değişeceğini söylüyor.

"Göçmen bir aileden gelen bir öğrenci için ırksal ve kültürel geçmişlerini paylaşmak, kimliklerini ve değerlerini anlamanın ayrılmaz bir parçası olabilir ve bu nedenle makaleye dahil edilmelidir" diyor. "Öte yandan, ırkının yaşam deneyimini ve dünya görüşünü nasıl şekillendirdiğini hiçbir zaman anlamlı bir şekilde düşünmemiş bir öğrenci, sırf bunun şanslarını artıracağına inandığı için makalesinde kendisini bunu yapmaya zorlamamalıdır."

Kabul görevlileri makale aracılığıyla öğrenciler hakkında bilgi edinmeye çalışırken, aynı zamanda yazma becerilerini de ölçüyorlar, bu nedenle öğrenciler birinci sınıf çalışmalar sunduklarından emin olmak istiyorlar.

Sapp, "En iyi yazı yeniden yazmaktır" diyor. "Bana asla ilk taslağını vermemelisin."

Huguet, öğrencilerin ilk makale taslağını incelerken yazılarının anlattığından değil gösterdiğinden emin olmaları gerektiğini söylüyor. Bu, öğrencilerin belirli özellikleri veya inançları somutlaştırdıklarını belirtmek yerine, okuyucularına belirli özellikleri veya inançları taşıdıklarını kanıtlayan örnekler göstermeleri gerektiği anlamına gelir. Bunu yapmanın, daha önce ona gülmüş olan birine bir şakayı açıklamaya benzediğini söylüyor.

"Örneğin, belirli bir adayın yazısının asıl amacı, kabul memurlarına onun kalıpların dışında düşündüğünü bildirmektir. Eğer yazısını şöyle bir cümleyle bitirme ihtiyacı hissederse, 'İşte bu anekdot gösteriyor ki' Huguet, "Kalıpların dışında düşünüyorum" diyorsa, ya hikâyesinin gücünü (ya da okuyucusunun onu anlama yeteneğini) küçümsüyor ya da henüz anlatmakta yeterince iyi bir iş çıkarmadı, diyor Huguet. "Bırakın okuyucularınız kendi sonuçlarına varsınlar. Eğer hikayeniz etkiliyse, sizin istediğiniz sonuçlara varacaklar."

Uzmanlar, makalelerini düzenledikten sonra öğrencilerin dışarıdan düzenleme yardımı almalarını öneriyor. Düzenleme hizmetlerinden makale yazma eğitim kamplarına kadar ücretli makale yardımı sunan bireyler ve şirketler olsa da, öğrenciler ve aileler ilgili ücretleri karşılayamayabilir. Bazı sağlayıcılar hizmetleri karşılığında burs veya başka mali yardım sunabilir.

Ücretsiz makale danışmanlığı hizmetlerinin kullanılabilirliği ve geri bildirim düzeyi farklılık gösterir. Bazı üniversite hazırlık şirketleri ücretsiz olarak kısa danışmanlık hizmetleri sunmaktadır. Ücretsiz makale atölyeleri yerel liseler, halk kütüphaneleri veya topluluk kuruluşları aracılığıyla da yapılabilir. Ücretsiz bir çevrimiçi eğitim platformu olan Khan Academy, öğrencilere makale yazma sürecinde rehberlik edecek bir dizi video ve diğer içerikler de sunmaktadır.

Barron, Hamilton'un web sitesinde yazma ipuçları ve başarılı kabul makaleleri örnekleri sunan sayfalara işaret ederek, kolejlerin de kaynaklara sahip olabileceğini belirtiyor. Benzer şekilde Hamilton, kabul makalelerinin yazılmasıyla ilgili sanal panel tartışmaları da düzenliyor.

Konu makale yardımına geldiğinde öğrencilerin başka seçenekleri de vardır. Akranlarından, öğretmenlerinden, okul danışmanlarından ve aile üyelerinden bir makaleyi güzelleştirme konusunda yardım isteyebilirler. Huguet, konu makalelerle ilgili geri bildirim almak olduğunda genellikle nicelikten ziyade kaliteye öncelik vermenin akıllıca olduğunu söylüyor. Çok fazla perspektifin ters etki yaratabileceğini söylüyor.

"Farklı bakış açılarına sahip olmak değerli olsa da, yazma sürecinde uzman olan kişileri aramak en iyisidir" diyor. "Eğitmenler veya profesörler, özellikle konu uzmanlığına sahiplerse ve argümanların, yapının ve genel tutarlılığın iyileştirilmesi konusunda rehberlik sağlayabilirlerse yardımcı olabilirler."

Düzeltmenler makalenin tonunu değiştirmemelidir. Doe, "Kimsenin sesinizi düzenlemesine izin vermeyin" diye uyarıyor.

Ve redaksiyon adil bir oyun olsa da, makalenizi başka birinin yazmasını sağlamak doğru değildir.

Bir makale yayınlanmaya hazır olduğunda, öğrenciler genellikle onu başvurularının geri kalanıyla birlikte çevrimiçi olarak gönderirler. Örneğin Common App'ta öğrenciler makalelerini kopyalayıp bir metin kutusuna yapıştırırlar.

Sapp, öğrencilerin özellikle makale konusunda sıklıkla strese girseler de, üniversiteye kabul görevlilerinin baktığı tek şeyin bu olmadığını söylüyor. "Deneme penceredir, ancak uygulama evdir" diyor. "Öyleyse bir uygulamanın birçok parçadan oluştuğunu unutmayalım."

Hiç yorum yok